Friday, December 31, 2010

שלום !!!יש לי עוד כמה שאילות קטנות..אולי תוכל לעזור לי קצת בלהבין אותן..בימים האלה הגעתי למסקנה שיש לי בעיה תפיסתית לגבי ה' כנראה שאני לא מבינה כ"כ את מהותו ...יש לי שאילה ממש ממש מטופשת אבל היא מטרידה אותי..לדוגמא..למה ה' אף פעם לא יכול להתגלות בגוף האדם?אני יודעת שאסור אפילו לחשוב על זה אבל מה אני יכולה לעשות השאילות נורא מטרידות אותי...אני מנסה כל הזמן לדמיין אותו למרות שזה אסור..ולא יודעת איך להוציא את השטויות האלה.תודה מראש וסליחה שאני משגעת.

תשובה:
 ב"ה שאת שואלת את זה כי אם לא עכשיו אז אימתי כי מוכרח האדם להכיר בבוראו כי לכך הזדמן לו לבוא לעולם ומתוך חייו בעולם הזה יש בכוחו להכיר במי שאמר והיה עולם.

"ה' אלוהיכם אמת" , אמת היא רק שמו, לא הוא ולא מהותו רק רצונו.
האם את יכולה לראות את האמת במלואה? לא ... אבל את כן יכולה לראות את רצונו, כל אמיתת הדברים , מוחשים ורוחניים סביבך הינם רצונו , וחלק מהותי מזה כן נגלה לעינייך אזי רצונו גלוי לנו במידה רבה ומכך אפשר להכירו.
רבי נחמן נדמה לי אמר : "אילו ידעתיו היתיו" , ז"א אילו היה בכוחי לדעת את ה' אזי היתי ה' , מה זה לדעת דבר , זה לכלול את כל כולו בתודעה, ואין דרך לנברא לעשות כן.

ה' אינו נסתר כלל אלא אין ביכולתנו כנבראים "לראות" את כל האמת כולה , ואילו הינו רואים את האמת כולה, הרי אז הינו רואים רק את רצונו.


האמת גדולה מאשר ניתן לראות בעין והיא גם מקיימת כוככבים רחוקים מיליוני שנות אור מעינייך , האם את יכולה לכלול בראייה שלך את כל הבריאה ? להביט על כל אטום ואטום ביקום ? 


הוא אכן מכיר כל אטום ואטום בבריאה ויודע שם כל אחד ואחד ומקיים אותם אחד אחד באמת קיומו וזה עדיין הסבר גס . 


לכן, אין לנו יכולת לראות בכל זה למרות שרצונו גלוי לפנינו.

משה "ראה" את אחוריו, ז"א "ראה" בהנהגתו ואין אדם שיוכל לראות יותר מכך לעולם. לכן היה בכוחו של משה לקבל תורה ולהורידה אלינו.  לכן שמו משה , כי הוא משה את התורה כל הזמן מלמעלה למטה בכל רגע ורגע.


ז"א משה "ראה" את הנהגת ה' בעולם וזו התורה , כי "לא תוכל לראות פני כי לא יראני האדם וחי"


אֲדוֹן עוֹלָם אֲשֶׁר מָלַךְ / בְּטֶרֶם כָּל יְצִיר נִבְרָא
לְעֵת נַעֲשָׂה בְחֶפְצוֹ כֹּל / אֲזַי מֶלֶךְ שְׁמוֹ נִקְרָא
וְאַחֲרֵי כִּכְלוֹת הַכֹּל / לְבַדּוֹ יִמְלוֹךְ נוֹרָא
וְהוּא הָיָה וְהוּא הֹוֶה / וְהוּא יִהְיֶה בְּתִפְאָרָה
וְהוּא אֶחָד וְאֵין שֵׁנִי / לְהַמְשִׁילוֹ לְהַחְבִּירָה
[וְהוּא רִאשׁוֹן וְהוּא אֵחֲרוֹן / לְכָל חוֹמֶר וּלְכָל צוּרָה.]
בְּלִי רֵאשִׁית בְּלִי תַכְלִית / וְלוֹ הָעֹז וְהַמִּשְׂרָה
[בְּלִי עֶרֶךְ בְּלִי דִּמְיוֹן / בְּלִי שִׁנּוּי וּתְמוּרָה.
בְּלִי חִבּוּר בְּלִי פֵרוּד / גְּדוֹל כֹּחַ וּגְבוּרָה.]
וְהוּא אֵלִי וְחַי גּוֹאֲלִי / וְצוּר חֶבְלִי בְּיוֹם צָרָה
וְהוּא נִסִּי וּמָנֻסִּי / מְנָת כּוֹסִי בְּיוֹם אֶקְרָא
[וְהוּא רוֹפֵא וְהוּא מַרְפֵּא / וְהוּא צוֹפֶה וְהוּא עֶזְרָה.]
בְּיָדוֹ אַפְקִיד רוּחִי / בְּעֵת אִישָׁן וְאָעִירָה
וְעִם רוּחִי גְוִיָּתִי / אֲדֹנָי לִי וְלֹא אִירָא
[בְּמִקְדָּשׁוֹ תָּגֶל נַפְשִׁי / מְשִׁיחֵנוּ יִשְׁלַח מְהֵרָה.
וְאָז נָשִׁיר בְּבֵית קָדְּשִׁי / אָמֵן אָמֵן שֵׁם הַנּוֹרָא.]